Automatisk påfylling av reisepenger

Ønsker du å sikre at du alltid har reisepenger på reisekortet? Få automatisk påfylling, så slipper du å gå til et salgssted for å fylle på reisekortet.

Slik får du automatisk påfylling

Du kan kjøpe nytt reisekort med automatisk påfylling på kundesenteret og servicepunktene våre. Har du allerede et reisekort kan du også få hjelp med automatisk påfylling på bussterminalen i Lillestrøm.

Slik fungerer automatisk påfylling

  1. Les av reisekortet på en kortleser når du reiser.
  2. Går saldoen under 50 kroner fylles reisekortet opp med nye reisepenger.
  3. Du får faktura i posten eller nettbanken etter reisekortet er fyllt på. Velg e-faktura eller avtalegiro i nettbanken, så sparer du fakturagebyret på 50 kroner.
  4. Skal du å opprette automatisk påfylling for et barn mellom 15 og 18 år ved et kundesenter, må barnet være med for å gi sitt samtykke til behandling av personopplysninger.

Reisekort med automatisk påfylling blir registrert, og du kan opprette MinSide.

Om MinSide

Spørsmål og svar

Saldo og innhold - hvordan ser jeg hva som er igjen på reisekortet?

Du kan sjekke reisepengesaldo og utløpsdato for billetten på reisekortet ditt her:

  • Billettautomater
  • Betjente salgssteder
  • Hos sjåførene på grønne regionbusser
  • På kortleseren (ny billett aktiveres om du ikke har en gyldig billett)
  • På MinSide (det kan ta noe tid før reisepengesaldoen oppdateres)

Si opp automatisk påfylling - hvordan gjør jeg det?

Ønsker du å si opp den automatiske påfyllingen permanent, må du oppsøke vårt kundesenter på Jernbanetorget, eller ett av servicepunktene våre på Aker brygge, Gardermoen eller på T-banestasjonene Jernbanetorget, Nationaltheatret eller Majorstua.

Hvis du ikke har mulighet til å møte opp personlig, kan du sende reisekortet ditt til:

Ruters kundesenter
Jernbanetorget 1
0154 Oslo

Husk å gi oss beskjed om du ønsker reisekortet ditt i retur!

Endre soner eller påfyllingsbeløp - hvordan gjør jeg det?

Ønsker du å endre soner for 30-dagersbilletten eller påfyllingsbeløp for reisepenger i reisekortet ditt, må du gjøre dette i selve kortet. Ta med deg reisekortet ditt til Ruters kundesenter på Jernbanetorget, så hjelper vi deg! 

Jeg får ikke lastet ned ny billett/reisepenger - hva gjør jeg?

Hold reisekortet ditt rolig inntil kortleseren noen ekstra sekunder. Hjelper ikke det, prøver du en annen kortleser eller tar med reisekortet ditt til Ruters kundesenter på Jernbanetorget, så hjelper vi deg! 

Du kan også ta med reisekortet ditt til ett av våre servicepunkter på Aker brygge, eller på T-banestasjonene Jernbanetorget, Nationaltheatret eller Majorstua. 

Får jeg automatisk riktig billett (ungdom/voksen) i kortet ved fylte 16/20 år?

Nei, dessverre. Du må selv endre billetten din til voksenbillett. Gå til kundesenteret vårt på Jernbanetorget, eller til servicepunktet på Aker brygge eller på T-banestasjonene Jernbanetorget, Nationaltheatret eller Majorstua, så hjelper vi deg!  

Får jeg automatisk riktig billett (honnør) i kortet ved fylte 67 år?

Nei, dessverre. Du må selv endre billetten din slik at du får honnørrabatt. Gå til kundesenteret vårt på Jernbanetorget, servicepunktet vårt på Aker brygge eller T-banestasjonene Jernbanetorget, Nationaltheatret eller Majorstuen, så hjelper vi deg! 

Noen andre skal betale fakturaene mine - hvordan endrer jeg det?

Hvis noen andre skal betale fakturaene for abonnementet ditt, må du fylle ut dette skjemaet:

Skjema for endring av betalingsavtale

Lever det ferdig utfylte skjemaet til kundesenteret vårt på Jernbanetorget, så hjelper vi deg. Kan du ikke komme innom selv, kan du sende skjemaet i posten til: 

Ruters kundesenter
Postboks 1030 Sentrum
0104 Oslo