Hopp til header
Hopp til navigasjonsmeny
Hopp til hovedinnhold
Hopp til footer
MinSide

Automatisk påfylling av reisepenger

Reisekort med reisepenger.

Ønsker du å sikre at du alltid har penger på reisekortet, kan du inngå en avtale om automatisk påfylling. Det fungerer slik at når saldoen din kommer under 50 kr vil det avtalte beløpet bli fylt opp automatisk ved avlesning på en kortleser.

Slik fungerer automatisk påfylling av reisepenger

Under finner du informasjon om hvordan reisekort med automatisk påfylling av reisepenger fungerer. Generelt om reisekortet kan du lese her eller du kan lese mer om reisepenger.

Bestill på ruter.no eller besøk Ruters kundesenter eller et av våre servicepunkt

Du kan bestille reisekort med reisepenger og automatisk påfylling (abonnement) her på ruter.no. Da får du reisekortet tilsendt i posten i løpet av noen dager - gå til bestilling.

Du kan også besøke vårt kundesenter (tidligere Trafikanten) eller et av våre servicepunkter - se oversikt over servicepunkter.

TIPS: Oppretter du e-faktura eller avtalegiro, sparer du fakturagebyret på kr 50,-.

Egne regler for barn

Er du allerede MinSide-bruker kan du bestille nye reisekort til deg selv og andre der.

Du kan også opprette abonnement for barn ved vårt kundesenter (tidligere Trafikanten) eller et av våre servicepunkter - se oversikt over servicepunkter. For barn mellom 15-18 år, må barnet også være med for å gi sitt samtykke til behandling av personopplysninger.

Automatisk påfylling av reisepenger

Det fylles automatisk på nye reisepenger når du leser av reisekortet og saldoen går under kr 50. Påfyllingsbeløpet er minimum kr 400,- for voksne og kr 200,- for barn / honnør. Faktura sendes normalt ut innen en uke etter påfylling.

TIPS: Oppretter du e-faktura eller avtalegiro, sparer du fakturagebyret på kr 50,-.

 

Mer om abonnement

Avslutte abonnementet

Den automatiske påfyllingen ligger i reisekortet. For å avslutte abonnementet må du derfor ta med deg reisekortet til vårt kundesenter (tidligere Trafikanten) slik at den automatiske påfyllingen kan fjernes - se adresse og åpningstider for Ruters kundesenter.

Dersom du ikke har mulighet til å komme innom, kan du sende kortet til Ruters Kundesenter (tidligere Trafikanten). Gi beskjed dersom du ønsker reisekortet i retur til senere bruk. Postadresse: "Ruters kundesenter, Postboks 1030 Sentrum, 0104 OSLO"

Endre påfyllingsbeløp

Dersom du ønsker å endre påfyllingsbeløp må dette gjøres i selve reisekortet. Du må derfor ta med deg reisekortet til vårt kundesenter (tidligere Trafikanten) - se adresse og åpningstider for Ruters kundesenter. Dersom du ikke har mulighet til å komme innom, kan du ringe oss på telefon 177 for å få et nytt reisekort tilsendt i posten.

Endre betaler

For å endre betaler, fyller du ut et skjema for endring av betaler [last ned skjema]. Skjemaet kan du levere personlig til vårt kundesenter (tidligere Trafikanten) eller sende per post til "Ruters kundesenter, Postboks 1030 Sentrum, 0104 OSLO".

MinSide

MinSide bruker du for å administrere abonnementet og du kan blant annet se gjenværende saldo på kortet, siste transaksjoner og fakturaarkiv m.m. - les mer om MinSide eller logg inn på MinSide.

Mer informasjon?

Trenger du mer informasjon om bruk av reisekort og reisepenger, hjelper vi deg gjerne - kontakt oss.

Les mer om om elektronisk reisekort og personvern.

Publisert 26.06.2012 kl. 13:08. Sist oppdatert 29.05.2013 kl. 15:23

Ruter.no bruker cookies for trafikkmåling og optimalisering av innhold. Fortsett å bruke nettsiden som normalt hvis du godtar dette.

Lukk