Overføre billetter til ny mobil eller reisekort

Har du mistet mobilen eller er reisekortet ødelagt? Her finner du informasjon om hvordan du får overført billetten din til ny mobil eller reisekort.

Slik overfører du til ny mobil

Du kan overføre gyldige 7-, 30- og 365-dagersbilletter til ny app. 

Du kan overføre billetter på tre måter: 

Automatisk via iCloud eller Googles backup-funksjon

  1. Åpne den nye appen.
  2. Du får spørsmål om du ønsker å gjenopprette innstillinger og innhold fra gammel app.
  3. Følg instruksjonene på skjermen.
  4. Appen er gjenopprettet, og du finner billettene dine under «Mine billetter».

Husk at iCloud eller Googles backup-funksjon må ha vært slått på da du kjøpte billetten.

Manuelt i appen

For å gjenopprette manuelt må du ha app-ID og passordet til den gamle appen. Du finner app-ID under «Innstillinger» dersom du ennå ikke har slettet appen, eller på kvitteringen du fikk på e-post da du kjøpte billetten.

  1. Åpne den nye appen.
  2. Gå til «Meny» deretter «Innstillinger» og velg «Gjenopprett tidligere app».
  3. Tast inn app-ID fra den gamle appen og trykk «Gjenopprett».
  4. Oppgi passordet fra den gamle appen og trykk «OK».
  5. Appen er gjenopprettet, og du finner billettene dine under «Mine billetter».

Hjelp av Ruters kundesenter

Ring oss på telefon 177, så hjelper vi deg.

Husk å ha app-ID til den gamle appen klar. Du finner den under «Innstillinger» dersom du ennå ikke har slettet appen, eller på kvitteringen du fikk på e-post da du kjøpte billetten. Hvis du ikke har app-ID kan vi finne den ved hjelp av noen opplysninger om betalingsmåten for billettkjøpet ditt.

 

Skal du reise kollektivt mens du venter på å få overført billetten din må du kjøpe ny billett for reisen.

Slik fungerer RuterBillett-appen

Slik søker du om refusjon av billetter

Slik overfører du til nytt reisekort

Mistet eller stjålet reisekort 

Har du mistet reisekortet ditt og kan dokumentere at du er rette innehaver av reisekortet som er mistet/stjålet? Få hjelp til å overføre innholdet på reisekortet ditt til et nytt reisekort ved kundesenteret vårt eller ett av servicepunktene våre. Du betaler 50 kroner for et nytt kort.

Rette innehaver er den personen som enten har registeret kortet i sitt navn eller som, ved hjelp av kjøpskvittering med kortnummer og bankutskrift, kan dokumentere at han eller hun er rette eier av reisekortet.

Slik fungerer reisekortet 

Ødelagt eller defekt reisekort

Har reisekortet ditt sluttet å virke? Vi erstatter defekte kort, uten synlige skader, kostnadsfritt. Er kortet ditt synlig skadet må du betale 50 kroner for å få overført billetten eller reisepengene til et nytt kort. Husk at kortnummeret må være lesbart.

Du får hjelp til å overføre billetter til nytt reisekort ved kundesenteret vårt eller et servicepunkt 

Se adresser og åpningstider for kundesenteret og servicepunktene

Slik søker du om refusjon av billetter

 

Fant du det du lette etter?

{{max-description.length}}

Vi svarer dessverre ikke på tilbakemeldingene. Pass på at du ikke legger ved personlig informasjon som navn, e-post eller mobilnummer. For å få svar på henvendelsen anbefaler vi at du bruker kontaktskjema.

Tusen takk for tilbakemeldingen din!