Billettrefusjon

Har du kjøpt en billett du ikke får brukt? Her finner du informasjon om kansellering og refusjon av billetter.

Når kan jeg få refusjon?

1. Du skal ikke reise med oss lenger

Hvis du for eksempel flytter, blir sykemeldt eller endrer reisemønster.

2. Du har ubrukte eller ikke-aktiverte billetter

Disse refunderes i inntil ett år fra kjøpsdatoen. Etter dette er billettene ugyldige, og kan verken refunderes eller aktiveres. Vi refunderer ikke mer enn to ikke-aktiverte månedsbilletter eller én ikke-aktivert årsbillett per kunde i løpet av ett år. Ved en prisendring må forhåndskjøpte billetter aktiveres i løpet av tre måneder fra prisendringen trer i kraft.

Reisepenger

Reisepenger refunderes i inntil 3 år etter at de er fylt på reisekortet.

Søk refusjon

Skriv til oss via vårt kontaktskjema, besøk kundesenteret Ruter S eller ring 22 05 70 70. Husk å legge ved eller ta med billetten(e) du ønsker refundert. Refusjon av løssalgsbilletter eller reisekort gjøres kun ved oppmøte på kundesenteret.