Kontakt oss

Har du spørsmål eller trenger du hjelp? Her finner du svar på noen av de vanligste spørsmålene vi får. Du kan også ringe oss eller fylle ut kontaktskjemaet vårt.

Du kan finne svar på mange spørsmål uten å måtte ringe eller skrive til oss. Her er temaer vi svarer mye på, og som andre lurer på.

Ofte stilte spørsmål til oss

Vår kontaktinformasjon

Fant du ikke svar på det du lurte på? Kontakt oss på telefon eller via kontaktskjemaet.

Kontakt oss på telefon 22 05 70 70.

Refusjon av billett eller kostnader knyttet til drosje må sendes inn skriftlig til oss, med gyldig kvittering som vedlegg.

Skriv til oss via kontaktskjemaet vårt

Våre åpningstider

Mandag – fredag: 07.00 – 20.00
Lørdag: 09.00 – 18.00
Søndager, offentlige høytidsdager og helligdager: 10.00 – 16.00

Kundesenter

Besøk oss på kundesenteret Ruter S på Jernbanetorget eller ett av servicepunktene våre.

Se adresser og åpningstider

Kundesenteret Ruter S på Jernbanetorget

Du finner oss i første etasje i tårnet foran Oslo S.

Adresse: Jernbanetorget 1, nedre plan, 0154 Oslo

Åpningstider
Mandag – fredag: 09:00 – 20:00
Lørdag: 09:00 – 18:00
Søndager, offentlige høytidsdager og helligdager: 10:00 – 16:00

Collapsed
Jernbanetorget T-banestasjon

Du finner servicepunktet ved nedgangen til vestgående plattform.

Åpningstider
Mandag – fredag: 07:00 – 19:00
Lørdag: 10:00 – 18:00 (Påskeaften: 10:00 – 16:00)
Søndag og helligdager: Stengt

Collapsed
Nationaltheatret T-banestasjon

Du finner servicepunktet ved nedgangen til vestgående plattform.

Adresse: Nationaltheatret T-banestasjon, Johanne Dybwads plass

Åpningstider
Mandag – fredag: 07:00 – 19:00
Lørdag: 10:00 – 18:00 (Påskeaften: 10:00 – 16:00)
Søndag og helligdager: Stengt

Collapsed
Majorstuen T-banestasjon

Servicepunktet finner du i inngangsområdet like bak Majorstuhuset.

Adresse: Majorstuen T-banestasjon, Valkyriegata 8

Åpningstider
Mandag – fredag: 07:00 – 19:00
Lørdag: 10:00 – 18:00 (Påskeaften: 10:00 – 16:00)
Søndag og helligdager: Stengt

Collapsed
Ruters hovedkontor

Sentralbord: 40 00 67 00

Postadresse: Ruters kundesenter, Postboks 1030 Sentrum, 0104 OSLO.

Collapsed

Tilrettelagt transport og skoleskyss

Tilrettelagt transport (TT)

Se om du finner svar på sidene våre om TT. Du kan også ringe kundesenteret vårt på telefon 04521.

Skoleskyss

Mer informasjon om skoleskyss finner du her. Har du spørsmål om skoleskyss? Ruter har ansvaret for skyss i Akershus, mens Oslo kommune har ansvaret for Oslo.

Kontaktskjema om skoleskyss

Du kan også ringe oss på telefon 24 20 20 33.

Noe som handler om togtilbudet? Kontakt Vy direkte.

Se også:

Vi bruker informasjonskapsler (cookies)

Våre nettsider benytter informasjonskapsler (cookies) til sikkerhet og analyse. Les mer om hvilke vi bruker og hvordan vi administrerer dem her: cookies-erklæring

  • Nødvendige informasjonskapsler (ikke valgfritt)

    Vi bruker noen cookies som er nødvendige for at nettsiden skal kunne fungere som tiltenkt.

  • Webanalyse

    Vi bruker analyseverktøy for å samle anonym statistikk om hvordan nettsidene brukes, slik at vi kan forbedre tjenesten vår.