Tilrettelagt transport er et tilbud som innvilges for deg som har nedsatt funksjonsevne og store vansker med å bruke kollektivtransport. Ruter har ansvar for selve transporten, mens Oslo kommune behandler søknader og bestemmer reglene.
Bestill TT-reise
Få oversikt over hvordan du bestiller TT-reiser med Ruter fra og med 1. juli.
Slik bestiller du
Du kan bestille i taxiselskapets egen app eller ved å ta en taxi på gata. Du kan også ringe direkte til taxiselskapet:
Slik reiser du
Vis frem det nye TT-kortet ditt eller oppgi mobilnummer til sjåføren. Du får da en kode på sms som du oppgir til sjåføren.
Slik bestiller og avbestiller du
Ring 04521, besøk nettsiden MinTT eller bruk RuterBestilling-appen.
Bestill på MinTT (gjelder fra 1. juli)
Slik reiser du
Reisen din er registrert på forhånd, og du trenger ikke mobiltelefon eller kortet ditt.
Slik bestiller og avbestiller du
Ring 04521, besøk nettsiden MinTT eller bruk RuterBestilling-appen.
Bestill på MinTT (gjelder fra 1. juli)
Slik reiser du
Reisen din er registrert på forhånd, og du trenger ikke mobiltelefon eller kortet ditt.
Slik bestiller og avbestiller du
Ring Oslo Taxi på 02323.
Slik reiser du
Reisen din er registrert på forhånd, og du trenger ikke mobiltelefon eller kortet ditt.
RuterBestilling-appen
Med RuterBestilling kan du enkelt bestille og avbestille reiser fra og med 1. juli. Du får også oversikt over reisene dine og kundeforholdet ditt.
Last ned for iPhone eller Android:
MinTT
På nettsiden MinTT kan du enkelt bestille og avbestille reiser fra og med 1. juli. Du får også oversikt over reisene dine og kundeforholdet ditt.
Logg inn på MinTT (gjelder fra 1. juli)
Egenandelskuponger
Hvis du ikke ønsker å betale med kontanter eller bankkort, kan du kjøpe egenandelskuponger på kundesenteret vårt Ruter S. Du finner oss på Jernbanetorget, i første etasje i tårnet foran Oslo S.
Besøk oss
Kontakt oss og søk om TT
Har du ris eller ros om reisen? Send oss en e-post eller ring kundesenteret vårt på 04521.