Tilrettelagt transport (TT)

Tilrettelagt transport er et tilbud som innvilges for deg som har nedsatt funksjonsevne og store vansker med å bruke kollektivtransport. Ruter har ansvar for selve transporten, mens Oslo kommune behandler søknader og bestemmer reglene.

Bestill TT-reise

Få oversikt over hvordan du bestiller TT-reiser med Ruter fra og med 1. juli.

Fritidsreiser i taxi

Slik bestiller du

Du kan bestille i taxiselskapets egen app eller ved å ta en taxi på gata. Du kan også ringe direkte til taxiselskapet:

Slik reiser du

Vis frem det nye TT-kortet ditt eller oppgi mobilnummer til sjåføren. Du får da en kode på sms som du oppgir til sjåføren.

Faste reiser i taxi

Slik bestiller og avbestiller du

Ring 04521, besøk nettsiden MinTT eller bruk RuterBestilling-appen.

Ring 04521

Slik reiser du

Reisen din er registrert på forhånd, og du trenger ikke mobiltelefon eller kortet ditt.

Spesialbil – faste reiser og fritidsreiser

Slik bestiller og avbestiller du

Ring 04521, besøk nettsiden MinTT eller bruk RuterBestilling-appen.

Ring 04521

Slik reiser du

Reisen din er registrert på forhånd, og du trenger ikke mobiltelefon eller kortet ditt.

Faste reiser i taxi med fast sjåførgruppe

Slik bestiller og avbestiller du

Ring Oslo Taxi på 02323.

Ring 02323

Slik reiser du

Reisen din er registrert på forhånd, og du trenger ikke mobiltelefon eller kortet ditt.

RuterBestilling-appen

Med RuterBestilling kan du enkelt bestille og avbestille reiser fra og med 1. juli. Du får også oversikt over reisene dine og kundeforholdet ditt.

Last ned for iPhone eller Android:

MinTT

På nettsiden MinTT kan du enkelt bestille og avbestille reiser fra og med 1. juli. Du får også oversikt over reisene dine og kundeforholdet ditt.

Egenandelskuponger

Hvis du ikke ønsker å betale med kontanter eller bankkort, kan du kjøpe egenandelskuponger på kundesenteret vårt Ruter S. Du finner oss på Jernbanetorget, i første etasje i tårnet foran Oslo S.

Kontakt oss og søk om TT

Tilbakemelding om reisen

Har du ris eller ros om reisen? Send oss en e-post eller ring kundesenteret vårt på 04521.

Send e-post til tt@ruter.no
Ring 04521

Spørsmål om vedtak og regler

Har du spørsmål om vedtaket, regler eller egenandeler, kan du kontakte bydelen din. Bydelen behandler også klager på vedtaket.

Søk om tilrettelagt transport

Se hvordan du søker, hvem som kan søke og hva det koster å bruke tjenesten.