Bestill billetter
Vil dere at flere ansatte skal reise kollektivt til og fra jobb? Er dere en gruppe kollegaer som skal ut og reise sammen? Eller skal du og en gruppe barnehagebarn på utflukt med buss eller bane? Da kan dere bestille billetter her.
Ny bestillingsportal fra 1. september 2024
Bestillingsskjemaet ble fjernet 1. september. Alle bedrifter/skoler må benytte RuterBedrift for bestilling av billetter. I RuterBedrift kan dere enkelt bestille både mobilbilletter og billetter på impuls/reisekort. Registrer bedriften din for å få tilgang.
Andre relevante skjema
Slik fungerer bestilling av reisekort og impulskort
Pris
Dere betaler 50 kroner per reisekort. Hver billett/reisepenger ligger på et eget reisekort. Unntaket er enkeltbilletter, 24-timersbilletter og Rufusbilletter, som ligger på engangskortet Impuls. Impulskortet er gratis.
Levering
Dere mottar billettene på reisekort ca. 7 virkedager etter bestilling. Vi sender alle fysiske billetter med budbil til adresser i Oslo og Akershus. Frakt betales av bedriften som bestiller. Husk å oppgi leveringsadresse!
Bestillinger til andre postnummer sendes rekommandert. Kostnaden for den rekommanderte sendingen betales av bedriften.
Fakturering
- Vi sender faktura fortløpende.
- Betalingsfristen er 30 dager.
- Fakturaen må sendes til skolens, bedriftens eller barnehagens offisielle fakturaadresse. Vi kan dessverre ikke sende faktura til private adresser.
Mistet eller ødelagt reisekort
Dere kan melde inn mistede og ødelagte reisekort via bestillingsskjemaet her på ruter.no. Vi sperrer da reisekortet, og sender et nytt i posten. Husk at eieren av reisekortet må kjøpe ordinær billett mens han eller hun venter på nytt kort.
Meld inn mistet eller ødelagt reisekort
Si opp 30-dagersbillett/reisepenger med abonnement
Dere kan si opp reisekort med abonnement via bestillingsskjemaet her på ruter.no. Reisekortet med 30-dagersbilletten eller reisepengene blir sperret umiddelbart etter at dere har sendt inn skjemaet, og dere får ikke brukt billetten eller reisepengene som måtte være igjen. Dersom det er dager/reisepenger igjen i reisekortet vil dette bli kreditert mot et ekspedisjonsgebyr på 100 kroner, som trekkes fra gjenværende verdi i reisekortet.
Refusjon
Fra og med 26. januar 2020 er det nye regler for refusjon av billetter til bedrift, skoler og barnehager.
Slik fungerer reisekort for bedrift
Reisekortet må aktiveres på en kortleser før reisen, slik at billetten blir gyldig.
Personopplysninger
Reisekort med abonnement blir registrert på bedriften, slik at han eller hun som benytter reisekortet reiser anonymt. Dette er for å dekke kravene i personvernloven. Bedriften/ skolen/ barnehagen skal ikke under noen omstendighet oppgi personalia på de som bruker reisekortene til oss i Ruter. Vi i Ruter på vår side skal ikke informere bedriftene/ skolene/ barnehagene om reisedata, men kun gi tilgang til transaksjoner som er påkrevd for regnskap og revisjon.
Reisevilkår
Reiser dere med oss, gjelder våre reisevilkår
Reiser dere med tog, gjelder Vys transportvilkår
-
Mange som skal reise?
Er dere 15 personer eller flere som skal reise, ber vi om at dere sprer dere på flere avganger.
Dere kan også kontakte busselskapet direkte for å sjekke mulighetene for å leie egen buss.