Når kan jeg få refusjon?
Du har ubrukte eller ikke-aktiverte billetter
Disse refunderes i inntil to år fra kjøpsdatoen. Etter dette er billettene for bedrift, skole og barnehage ugyldige, og kan verken refunderes eller aktiveres.
Reisepenger
Reisepenger refunderes i inntil 3 år etter at de er fylt på reisekortet.
Søk refusjon
Impulskort og reisekort
Ubenyttede billetter kan sendes i retur via post. Merk sendingen med opprinnelig saksnummer for bestilling.
Adresse:
Ruter As
Kortproduksjon v/ saksbehandling
Postboks 1030 Sentrum
0104 Oslo
Innlevering på Ruter S
Vi oppfordrer deg til å sende inn billettene per post, men du kan også levere dem på kundesenteret vårt Ruter S på Jernbanetorget, sammen med ditt navn og organisasjonsnummer for firma, skole eller barnehage.
Refusjonen vil ikke behandles på kundesenteret, men videresendes internt. Ubrukte billetter kan ikke byttes i nye, og restverdien sendes i form av kreditnota. Eventuelle nye billetter må bestilles på nytt via vårt bestillingsskjema.
Reisekort
Har du et reisekort kan du søke refusjon via bedriftskjemaet.
-
Ser du etter refusjon for vanlige billetter?
Refusjonsreglene på denne siden gjelder kun billetter for bedrift, skole og barnehage. Hvis du har kjøpt en vanlig billett i RuterBillett-appen, reisekortet, kiosk eller servicepunkt, gjelder andre regler.