Refusjonsregler for bedrift, skole og barnehage
Når kan jeg få refusjon?
- Du har ubrukte eller ikke-aktiverte billetter
Disse refunderes i inntil to år fra kjøpsdatoen. Etter dette er billettene for bedrift, skole og barnehage ugyldige, og kan verken refunderes eller
aktiveres.
Reisepenger
Reisepenger refunderes i inntil 3 år etter at de er fylt på reisekortet.
Søk refusjon
Impulskort og reisekort
Ubenyttede billetter kan sendes i retur via post. Merk sendingen med opprinnelig saksnummer for bestilling.
Adresse:
Ruter As
Kortproduksjon v/ saksbehandling
Postboks 1030 Sentrum
0104 Oslo
Innlevering på Ruter S
Vi oppfordrer deg til å sende inn billettene per post, men du kan også levere dem på kundesenteret vårt Ruter S på Jernbanetorget, sammen med ditt navn og organisasjonsnummer for firma, skole eller barnehage.
Refusjonen vil ikke behandles på kundesenteret, men videresendes internt. Ubrukte billetter kan ikke byttes i nye, og restverdien sendes i form av kreditnota. Eventuelle nye billetter må bestilles på nytt via vårt bestillingsskjema.
Reisekort
Har du et reisekort kan du søke refusjon via bedriftskjemaet.
Søk refusjonSer du etter refusjon for vanlige billetter?
Refusjonsreglene på denne siden gjelder kun billetter for bedrift, skole og barnehage. Hvis du har kjøpt en vanlig billett i RuterBillett-appen, reisekortet, kiosk eller servicepunkt, gjelder andre regler.
Refusjon av vanlige billetter