Refusjonsregler for bedrift, skole og barnehage

Har du kjøpt en billett for bedrift, skole og barnehage du ikke får brukt? Her finner du informasjon om kansellering og refusjon.

Når kan jeg få refusjon?

  • Du har ubrukte eller ikke-aktiverte billetter

Disse refunderes i inntil to år fra kjøpsdatoen. Etter dette er billettene for bedrift, skole og barnehage ugyldige, og kan verken refunderes eller
aktiveres.

Reisepenger

Reisepenger refunderes i inntil 3 år etter at de er fylt på reisekortet.

Søk refusjon

Impulskort og reisekort

Ubenyttede billetter kan sendes i retur via post. Merk sendingen med opprinnelig saksnummer for bestilling.

Adresse:
Ruter As
Kortproduksjon v/ saksbehandling
Postboks 1030 Sentrum
0104 Oslo

Innlevering på Ruter S

Vi oppfordrer deg til å sende inn billettene per post, men du kan også levere dem på kundesenteret vårt Ruter S på Jernbanetorget, sammen med ditt navn og organisasjonsnummer for firma, skole eller barnehage.

Refusjonen vil ikke behandles på kundesenteret, men videresendes internt. Ubrukte billetter kan ikke byttes i nye, og restverdien sendes i form av kreditnota. Eventuelle nye billetter må bestilles på nytt via vårt bestillingsskjema.

Reisekort

Har du et reisekort kan du søke refusjon via bedriftskjemaet.

Søk refusjon

Ser du etter refusjon for vanlige billetter?

Refusjonsreglene på denne siden gjelder kun billetter for bedrift, skole og barnehage. Hvis du har kjøpt en vanlig billett i RuterBillett-appen, reisekortet, kiosk eller servicepunkt, gjelder andre regler.

Refusjon av vanlige billetter

Mer om bedriftsbilletter:

Vi bruker informasjonskapsler (cookies)

Våre nettsider benytter informasjonskapsler (cookies) til sikkerhet og analyse. Les mer om hvilke vi bruker og hvordan vi administrerer dem her: cookies-erklæring

  • Nødvendige informasjonskapsler (ikke valgfritt)

    Vi bruker noen cookies som er nødvendige for at nettsiden skal kunne fungere som tiltenkt.

  • Webanalyse

    Vi bruker analyseverktøy for å samle anonym statistikk om hvordan nettsidene brukes, slik at vi kan forbedre tjenesten vår.