Ny Skoleskyss-løsning tar over for RuterBestilling

Ny og forbedret løsning
Den nye løsningen for Skoleskyss gjør det lettere å holde styr på skyssen til og fra skolen. Den erstatter dagens RuterBestilling. Det vil si at du fremover skal løse oppgaver knyttet til Skoleskyss på den nye plattformen.
Du kan allerede nå logge deg inn på app.skoleskyss.no. All informasjon som var registrert på din profil på RuterBestilling ligger allerede inne. I en overgangsperiode vil det være mulig å logge inn på RuterBestilling, men denne tjenesten vil etter hvert avvikles.
Hvordan fungerer den nye løsningen?
På app.skoleskyss.no finner du informasjon om reisene dine frem i tid, mulighet for avbestilling av turer, status på søknader, godkjente adresser og registrerte kontaktpersoner. Flere funksjoner vil komme etter hvert.
Hvis du avbestiller en tur, men ombestemmer deg, må turen gjenopprettes før kl. 12 virkedagen i forveien. Glemmer du å avbestille en tur du ikke skal benytte deg av, vil returen fra skolen automatisk avbestilles, og kan ikke gjenopprettes.
Slik får du tilgang:
- Gå til app.skoleskyss.no
- Logg inn med telefonnummer
- Skriv inn engangskoden som blir tilsendt på SMS
- Er du ny Skoleskyss-bruker? Du kan legge til én eller flere elevkoder. Elevkode blir sendt på SMS når planleggingen av skyssen er klar. Trenger du hjelp til å finne elevkode kan du kontakte Ruters kundeservice på tlf. 22 05 70 70.
- Er du eksisterende Skoleskyss-bruker? Når du har logget inn vil du se at informasjonen på din profil er overført fra RuterBestilling.
