Billetter til bedrift, skoler og barnehager

Her finner du informasjon om hvordan du bestiller billetter og reisekort til bedrifter, skoler og barnehager. Pluss det du trenger å vite om pris, fakturering og levering.

Bestill billetter

Vil dere at flere ansatte skal reise kollektivt til og fra jobb? Er dere en gruppe kollegaer som skal ut og reise sammen? Eller skal du og en gruppe barnehagebarn på utflukt med buss eller bane? Da kan dere bestille billettene deres her.

Bestill billetter og reisepenger

Slik fungerer billettavtalen

Pris

Dere betaler:

  • Prisen for det antallet billetter og totalsummen av reisepenger dere bestiller, eller fornyer dersom dere har automatisk fornyelse av 30-dagersbillett eller automatisk påfylling av reisepenger.
  • 50 kroner per reisekort. Hver billett/reisepenger ligger på et eget reisekort. Unntaket er enkeltbilletter, 24-timersbilletter og Rufusbilletter, som ligger på engangskortet Impuls. Impulskortet er gratis.
  • 50 kroner + mva i fakturagebyr ved kjøp av abonnementsbilletter (maks et gebyr per måned). Oppretter dere e-faktura unngår dere fremtidige gebyrer.
  • Ønsker du å koble bestillingen til en rekvisisjon fyller du inn rekvisisjonsnummeret i feltet «fakturareferanse» i bestillingskjemaet. Da kommer rekvisisjonsnummeret på fakturaen.

Billetter og priser

Levering

Dere mottar billettene på reisekort ca. 7 virkedager etter bestilling. Vi sender alle fysiske billetter med budbil til adresser i Oslo og store deler av Viken. Frakt betales av bedriften som bestiller. Husk å oppgi leveringsadresse!

Bestillinger til andre postnummer sendes rekommandert. Kostnaden for den rekommanderte sendingen betales av bedriften.

Fakturering

  • Vi sender faktura fortløpende.
  • Betalingsfristen er 30 dager.
  • Fakturaen må sendes til skolens, bedriftens eller barnehagens offisielle fakturaadresse. Vi kan dessverre ikke sende faktura til private adresser.

Mistet eller ødelagt reisekort

Dere kan melde inn mistede og ødelagte reisekort via bestillingsskjemaet her på ruter.no. Vi sperrer da reisekortet, og sender et nytt i posten. Husk at eieren av reisekortet må kjøpe ordinær billett mens han eller hun venter på nytt kort.

Si opp 30-dagersbillett/reisepenger med abonnement

Dere kan si opp reisekort med abonnement via bestillingsskjemaet her på ruter.no. Reisekortet med 30-dagersbilletten eller reisepengene blir sperret umiddelbart etter at dere har sendt inn skjemaet, og dere får ikke brukt billetten eller reisepengene som måtte være igjen. Dersom det er dager/reisepenger igjen i reisekortet vil dette bli kreditert mot et ekspedisjonsgebyr på 100 kroner, som trekkes fra gjenværende verdi i reisekortet.

Refusjon

Fra og med 26. januar 2020 er det nye regler for refusjon av billetter til bedrift, skoler og barnehager.

Slik fungerer reisekort for bedrift

Reisekortet må aktiveres på en kortleser før reisen, slik at billetten blir gyldig.

Personopplysninger

Reisekort med abonnement blir registrert på bedriften, slik at han eller hun som benytter reisekortet reiser anonymt. Dette er for å dekke kravene i personvernloven. Bedriften/ skolen/ barnehagen skal ikke under noen omstendighet oppgi personalia på de som bruker reisekortene til oss i Ruter. Vi i Ruter på vår side skal ikke informere bedriftene/ skolene/ barnehagene om reisedata, men kun gi tilgang til transaksjoner som er påkrevd for regnskap og revisjon.

Reisevilkår

Reiser dere med oss, gjelder våre reisevilkår

Reiser dere med tog, gjelder Vys transportvilkår