Vilkår for bedriftsbillett i Ruter-appen

Hva er en bedriftsbillett?

Dersom du jobber i en bedrift, eller bor i et borettslag, som har avtale med Ruter, kan du inngå avtale om bedriftsbillett og laste ned din billett i Ruter-appen. Bedriftsbilletten er en løpende månedsbillett, det vil si billetten har ingen utløpstid frem til den aktivt avsluttes av brukeren eller bedriften.

Bedriftsbilletten gir reiserett på Ruters busser, trikker, T-baner og båter, og på Vys tog i Oslo og Akershus, i samsvar med Ruters reisevilkår og øvrig publiserte vilkår.

Vilkår for bruk av bedriftsbillett i Ruter- appen

  • Generelle vilkår og betingelser når du laster ned Ruter-appen gjelder for tjenesten.
  • Du må være logget inn med en Ruter-profil som oppgitt ved bestilling av billetten.
  • For å hente en bedriftsbillett må du følge lenken til hentekode som du får tilsendt per SMS, eller du kan også manuelt skrive inn hentekode i appen.
  • Bedriftsbilletten kan kun brukes på én enhet av gangen.
  • Ved bytte av telefon har man mulighet til å flytte billetten til ny telefon via Ruter-profil i inntil 10 ganger.
  • Du kan si opp bedriftsbilletten ved å gi beskjed til bedriften eller borettslaget som den er tilknyttet.

Bedriftsbilletter gjelder fra 1. hver måned, ved endringer av soner trer endringen i kraft etter månedsslutt, i påfølgende måned. Oppsigelser må gjøres senest siste dag i måneden for å ha virkning for den påfølgende måned.

Ved bruk av bedriftsbilletten i strid med vilkårene, eller annen misbruk av tjenesten, er du ansvarlig for økonomisk tap som Ruter påføres i den forbindelse.

For informasjon om hvordan vi behandler dine personopplysninger i forbindelse med bedriftsbillett, se vår personvernerklæring for bedriftsbillett.

Ved å ta i bruk bedriftsbillett aksepterer du ovennevnte vilkår.